با اضافه شدن ۲۲۰ هزار گیلانی

۸۴ درصد جمعیت گیلان، تحت پوشش رایگان بیمه سلامت

     

حدود یک میلیون و صدهزار نفر، جمعیت بیمه شده گیلان بدون پرداخت هیچ وجهی تحت پوشش بیمه سلامت رایگان هستند.
مدیر کل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه فراهم کردن تسهیلات لازم برای توسعه پوشش بیمه درمانی برای همه مردم یکی از ماموریت‌های سازمان بیمه سلامت است، گفت: ۲۲۰ هزار نفر از ۵ دهک اول گیلان در یک سال گذشته تحت پوشش بیمه درمانی رایگان سلامت قرار گرفتند، که پیش از این همه روستاییان و جمعیت شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر که فاقد بیمه درمانی بودند می‌توانستند تحت پوشش بیمه درمانی رایگان بیمه سلامت قرار بگیرند.
دکتر محمودعاطف راد با اشاره به کمیت پوشش بیمه درمانی در شهر‌ها افزود: با تدابیر دولت و سازمان بیمه سلامت از سال گذشته تا کنون ۵ دهک پایین در آمدی جامعه در شهر‌ها تحت پوشش بیمه درمانی رایگان قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه دهک‌های در آمدی ۶ تا ۹ می توانند برای تحت پوشش بیمه درمانی بیمه سلامت قرار بگیرند، تصریح کرد: دهک ۶ با ۸۰ درصد تخفیف، دهک ۷ با ۷۰ درصد تخفیف، دهک ۸ با ۶۰ درصد تخفیف و، دهک ۹ با ۵۰ درصد تخفیف می‌توانند تحت پوشش بیمه درمانی بیمه سلامت قرار بگیرند.
مدیر کل بیمه سلامت گیلان گفت: در حال حاضر از جمعیت دو میلیون و ۵۳۰ هزار نفری گیلان، بیش از یک میلیون و ۳۰۳ هزار نفر معادل ۵۴ درصد جمعیت استان، تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این میزان حدود یک میلیون و صدهزار نفر معادل ۸۴ درصد این جمعیت بیمه شده بدون پرداخت هیچ وجهی تحت پوشش بیمه سلامت رایگان هستند.